Slim aan de slag met online ondernemen
#Mkb #Digitale werkplaats #Nieuws
Een holografische masterclass over succesvol ondernemen. De Werkplaats Online Ondernemen (WOO) en de Kamer van Koophandel bezorgden een zaal vol ondernemers donderdag 5 maart een bijzondere en leerzame ervaring. Hoe kun jij (online) klantcontact persoonlijker maken? Wat zou het doel kunnen zijn van de inzet van video? Hoe worden websitebezoekers ook daadwerkelijk klanten? Zomaar een greep uit de onderwerpen die aan de orde kwamen tijdens de bijeenkomst ‘Slim aan de slag met online ondernemen’.
Verschillende sprekers verschenen als hologram op het podium. Zij bespraken onderwerpen die ondernemers inspireren de eerste stappen te zetten naar online ondernemen. Door de levensechte belevenis waren de bezoekers bijna geneigd voor een ‘leeg’ podium te klappen! De onderwerpen die tijdens de presentaties aan de orde kwamen, zorgden voor input tijdens tafelgesprekken tussen ondernemers en studenten. Dit leverde niet alleen boeiende gesprekken op, maar ook concrete adviezen van studenten aan ondernemers over digitale marketing.
Studenten zaten bij ondernemers aan tafel om in een workshopvorm tips en feedback te geven voor hun bedrijven. Aan de hand van de ‘KvK digitaal ondernemen canvas’ ontvingen de ondernemers van iedere hologramspreker een overzicht van tips zodat ze aan het eind van de avond een lijst met concrete actiepunten rijker waren.
Zowel de ondernemers als de studenten waren enthousiast over de interactie en van beide kanten werd dit als leerzaam ervaren. Een greep uit de reacties van ondernemers:
“Een sterke combinatie van presentaties en werkgroepen”
“Juist de discussies waren erg interessant, hier hadden we wel meer tijd voor willen hebben”
“Geweldig om te sparren met de studenten of iemand die mijn bedrijf niet kent. Anders kijken, anders doen!”
Ook deelnemen aan masterclasses van de Werkplaats Online Ondernemen? Klik hier om op de hoogte te blijven van de volgende activiteiten.