Panenka Magazine – Likes omzetten in webshopverkoop

Een hoop volgers en likes op social media, maar dit onvoldoende terugzien in bezoekers op de website en conversies via de webshop. Dit is waar Bert Talens, uitgever van Panenka Magazine, tegenaan liep. Want hoe doe je dat precies, van volgers kopers maken? Bert legde zijn vraag neer bij WOO-Groningen, waarmee hij in contact kwam via een door WOO georganiseerd webinar over online marketing en social media.

Panenka Magazine is een magazine over voetbalcultuur, dat is opgericht in 2013. De oprichters zijn drie voetbalvrienden die houden van Groundhoppen. Groundhoppers zijn fans die zo veel mogelijk stadions bezoeken om te genieten van de sfeer en de beleving. Hieruit is Panenka Magazine ontstaan; een magazine, website en webshop met een enorm bereik van voetbalfans in heel Nederland.
“Op onze social media kanalen hebben we een groot bereik. De posts worden tussen de 20.000 en 100.000 keer bekeken, geliked en gedeeld, maar de conversies blijven achter, “ vertelt Bert.

Veel nieuwe inzichten

Zes studenten van de Hanzehogeschool Groningen zijn via WOO-Groningen met dit vraagstuk aan de slag gegaan. Voor Panenka Magazine heeft dit geleid tot veel nieuwe inzichten. “Het advies dat ik van de studenten ontving, was een echte eyeopener”. Bert raadt andere ondernemers WOO-Gronigen zeker aan: “Het geeft een verfrissende blik van mensen die buiten je organisatie staan en er op een heel andere manier tegenaan kijken”.

De frisse blik van de studenten was voor ons een echte eye-opener

Bert Talens, Panenka Magazine